Events

Review Kennissessie Merchandise Planning

Een team van vijf enthousiaste professionals is meerdere keren bijeengeweest om kennis en kunde te delen over het onderwerp Merchandise Planning. De uitkomsten van deze inspiratiesessies brachten wij op 20 september samen tot één kennissessie.

Ruim 20 mensen, die 15 verschillende (fashion) retailers vertegenwoordigden kwamen samen met FashionExperts bijeen om kennis te delen over Merchandise Planning en alles wat daarbij komt kijken. De presentatie werd als helder en duidelijk ervaren. Hiernaast gaven de aanwezige toehoorders aan dat de informele setting en de kennis overdracht zeer werd gewaardeerd. "Absoluut een waardevolle middag. Goed om met elkaar en met de experts te sparren".

Verder kwam naar voren dat er duidelijk behoefte is aan een vervolg waarbij break-out sessies en met elkaar sparren centraal staan. FashionExperts zal dit zeker gaan faciliteren en denkt ook na over hoe invulling kan worden gegeven aan de behoefte om bedrijfs- en vakspecifieke kennis te verhogen op een pragmatische wijze. Wij streven ernaar om dit rond december/januari te realiseren.

Hieronder vind u een samenvatting van de kennis die tijdens de sessie is gedeeld met de aanwezigen. De presentaties werden gegeven door 3 toppers: Fieke Steenhoek, Paul Hooijschuur en Frank Meilink

Waarom is Merchandise Planning nu belangrijker dan ooit:

  • Consumenten gedrag is grillig en niet loyaal
  • Speelveld concurrenten verandert elke dag
  • Integratie omnichannel is een must
  • Toenemende financiële risico’s

Hoe pak ik dit aan:

  • Analyseer je probleem en zorg voor inzicht en draagvlak binnen je organisatie
  • Maak inzichtelijk wat je wilt bereiken en waar je succes zit
  • Kijk naar je huidige proces en maak een verbeter slagen
  • Creëer een efficiënt team dat multidisciplinair is en agile werkt ('get things done')
  • Zorg voor effectieve tools die kunnen ondersteunen
  • Maak teamleden verantwoordelijk
  • Monitor en stuur wekelijks bij
  • Ga aan de slag! En.. have fun!
Meer in deze categorie: « Kennissessie Merchandising