mrt 25
Geschreven door

Mooie woorden, te weinig daden

Het huidige tijdperk: flexibilisering is leidend, klant gedreven een must en omnichannel een feit.

Je kunt geen sector meer noemen of er is in de laatste jaren door internet wel iets veranderd. Buiten de crisis om heeft de invoering van internet en 24/7 online aanwezig zijn veel bedrijven buiten spel gezet of op zijn minst hele grote veranderingen binnen bedrijven teweeg gebracht.

De wereld is anders
Overheid, banken, retailers, verzekeraars en zo vele andere bedrijven hebben hun organisaties anders in moeten richten met de focus op flexibilisering, klantgericht ondernemen en omnichannel opereren: “de wereld verandert in rap tempo” roepen we met zijn allen hardop.

Uiteraard kunnen we niet ontkennen dat door de komst van online de communicatie en fysieke handelingen/stromen anders zijn gaan lopen en dat er veel werk uit voort is gekomen (en nog steeds komt) om deze veranderingen in goede banen te leiden. De vraag die hierbij naar boven komt is: zijn we werkelijk flexibel genoeg om echt klantgericht en omnichannel te ondernemen?

jan 08
Geschreven door

Alleen creatievelingen kunnen innovatief zijn …

Veel mensen leven in de veronderstelling dat je creatief moet zijn om te kunnen innoveren. Maar is dat wel zo?  Nee dus, bijna iedereen kan innovatief zijn. Hierbij een aantal handige tips die jou helpen bij het innovatieproces.

Zo is het belangrijk om dicht bij jezelf te bijven. Je hoeft echt geen uitvinder te zijn. Met kleine stapjes in het verbeteren van bestaande producten en diensten kun je ook al grote impact hebben.

Beperk je niet tot alleen productontwikkeling maar denk breed. Innovatie richt zich ook op nieuwe diensten, processen, verkoopkanalen of businessmodellen.

dec 21
Geschreven door

Onze relaties …

In de afgelopen periode hebben wij wederom een aantal relaties mogen begroeten binnen OrganisatieExperts. Wij stellen hen graag aan u voor.

Lucienne Stavenuiter laat organisaties beter presteren door de mensen naar beste kunnen te laten werken in slim ingerichte processen. Daarmee bereiken de medewerkers en alle stakeholders de beste resultaten en de meeste voldoening, ook op de lange termijn. “OrganisatieExperts is belangrijk voor mij omdat zij een netwerk creëren met collega’s en opdrachtgevers die samenwerking zoeken en elkaar aanvullen. Mensen die bovendien gemakkelijk op dezelfde golflengte zitten qua werkwijze en stijl. Zo ontstaat er een soepele klik en word je samen sterker.”

Ubility is expert in conflictbemiddeling, conflicthantering, zakelijke mediation, business optimalisatie en rendementsoptimalisatie. Met de prettige en doelgerichte benadering van Ubility, worden vastgelopen situaties doorbroken en zakelijke vraagstukken weer vlot getrokken. Vincent Aalbers: ”In de samenwerking is het belangrijk om kennis te delen, te spiegelen en vragen te stellen om elkaar verder te helpen”.

Levenbach & Gerritsen helpt ondernemers en ondernemingen door hen juridisch te adviseren en bij te staan bij de zaken waar bij het ondernemen tegen aan wordt gelopen: contracten, arbeid, incasso, overname. In de zaken die we geregeld voor onze klanten behandelen en dat naar hun aard verlangen, werken we vaak samen met adviseurs uit andere vakgebieden: HRM adviseurs, accountants, fiscalisten. “Via onze samenwerking met OrganisatieExperts is het eenvoudig om andere disciplines, ook verbonden aan OrganisatieExperts bij zaken van onze klanten te betrekken”

Dudok Consulting begeleidt ondernemers en businessleiders van groeiende organisaties naar GOUD. Vaak worstelen zij met niet goed functionerende of incomplete teams. Met ondersteuning op het gebied van leiderschaps-, team-, organisatieontwikkeling en executive search worden resultaten moeiteloos bereikt, staat er een op elkaar afgestemd team en is er sprake van krachtig leiderschap. Over de samenwerking met OrganisatieExperts zegt Gwen: “Samen optrekken, sparren, samen leren, ontwikkelen en inspireren en gezamenlijk aan opdrachten werken”.

 

nov 16
Geschreven door

Uw dilemma’s doorbreken …

Wij hebben ervaren dat ondernemers te maken hebben met dilemma’s.


Dilemma’s zoals:


  • Ik stop veel tijd in mijn bedrijf; levert me dit ook voldoende op?
  • Moet ik alles zelf regelen, meer uitbesteden of een aantal zaken helemaal niet meer doen.
  • Ik vind het lastig om mijn doelstellingen goed te bepalen en daar aan vast te houden.
  • Ik weet wél wat ik niet wil maar niet wat ik wel wil.
  • Ik heb er onvoldoende plezier in.

Herkent u zich in één of meerdere dilemma’s?

okt 12
Geschreven door

Het nut van een krachtige pay-off …

Een pay-off is een korte zin die past bij je logo en/of bedrijfsnaam. Het is een belangrijke tekst en geeft de essentie aan waar je als bedrijf voor staat. De pay-off versterkt het beeldmerk en vice versa. Een pay-off gebruik je om gevoel of associaties aan je bedrijfsnaam toe te voegen.

Enkele voorbeelden van krachtige pay-off’s:

  • Audi: Voorsprong door techniek
  • Apple Watch: Wie ‘m draagt, weet waarom
  • FashionExperts: Alles behalve mode
  • Cool Blue: Alles voor een glimlach
  • Albert Heijn: Blijft op de kleintjes letten
sept 14
Geschreven door

Onze experts …

In de afgelopen periode hebben wij wederom een aantal nieuwe experts mogen begroeten binnen OrganisatieExperts. Wij stellen hen graag aan u voor.

juli 31
Geschreven door

Van inspiratie tot realisatie ...

Onze  inspiratiesessie “Niet Zacht, Wel Zinnig!” is de eerste stap op weg naar verandering. Deze sessie is alles behalve theoretisch, is onafhankelijk en kritisch, en biedt u een totaalbeeld met oplossingsrichtingen vanuit meerdere invalshoeken.

Inmiddels hebben wij een aantal sessies mogen doen en dit is wat wij terugkrijgen van onze relaties.

“Door deze sessie ben ik wel gaan inzien dat ik mijn aandacht op hele andere dingen moet richten om mijn droom écht te verwezenlijken; minder zenden, meer ontvangen”

“Prettig om met medeondernemers te praten over mijn manier van denken en doen. Goed om naar de basis te gaan van het waarom. Bevestiging van wat ik al weet. Uitdaging zit in het doel. Scherp houden is nodig, graag met iemand vinger aan de pols houden”

“We kwamen erg snel tot de kern waar het om gaat. Ik werd er heel blij van en vol energie om te werken aan mijn bedrijf. Het is heel fijn om gespiegeld te krijgen wat je eigenlijk al weet maar “vergeten” bent”

“Jullie hebben mij de ruimte gegeven om mijzelf beter te zien dan ik mijzelf zag. Dat was stimulerend en steunend. Knap hoe jullie uitnodigen, uitdagen en spiegelen op een volkomen open, warme en veilige manier. Ik ga steviger naar buiten dan ik binnenkwam”

Durft u “Niet Zacht, Wel Zinnig!” aan?

juli 07
Geschreven door

Onze participanten …

In de afgelopen periode hebben wij een aantal nieuwe Experts en Business Partners mogen begroeten als participant in OrganisatieExperts. Wij stellen een aantal graag aan u voor.